Nvidia übernimmt AGEIA Technologies

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Loner
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Nvidia übernimmt AGEIA Technologies

Beitrag von Loner » 05 Feb 2008, 11:15

http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zht ... highlight=

Dann wird es wohl nicht mehr lange dauern, bis Nvidia-Karten die Physikberechnung übernehmen können.
sapere aude!

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The Grinch
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Re: Nvidia übernimmt AGEIA Technologies

Beitrag von The Grinch » 05 Feb 2008, 13:07

Das könnten die im SLI-Betrieb schon lange, nur die Programmierung über CUDA ist grottig (nvidia halt).

Die wollen nur die Technologie, von AGEIA, ihrer hinzufügen (nvidia = BORG :roll: :mrgreen: )

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doelf
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NVIDIA will AGEIA kaufen

Beitrag von doelf » 05 Feb 2008, 18:11

Derzeit ist AGEIAs PhysX die einzige kombinierte Hard- und Software-Lösung zur Physikberechnung im Computerspielen. Die physikalischen Gesetze einer virtuellen Umgebung lassen sich vom Mikroprozessor, dem Grafikchip oder einer spezialisierten Recheneinheit, welche AGEIA auf den Namen "PPU" getauft hat, berechnen. Während AGEIA seine eigens für diesen Zweck entwickelte PPU einsetzt, nutzt der Mitbewerber Havok den Grafik- oder Hauptprozessor des Computers. Doch Havok, dessen Physik-Engine bisher von AMD und NVIDIA unterstützt wird, wurde letzten September von Intel gekauft.

Unmittelbar nach der Übernahme von Havok durch Intel, hatte sich NVIDIA recht kritisch in Bezug auf die Zukunft der Havok Physik-Engine geäußert. Nun scheinen die Kalifornier mit AGEIA eine Alternative gefunden zu haben. Wie zu erwarten sieht NVIDIA den Schwerpunkt der Übernahme im Bereich der Software und nicht der Hardware. In der Pressemitteilung spricht NVIDIA von AGEIAs PhysX Software und dem PhysX Software Development Kit (SDK), jedoch nicht von der Hardware, also der PhysX PPU. Somit steht zu vermuten, dass NVIDIA die PhysX-Engine auf die eigene Hardware anpassen will.

Weitere Details zu dieser Transaktion sollen am 13. Februar 2008 bekannt gegeben werden.

Ich zitiere die Pressemitteilung:
"NVIDIA to Acquire AGEIA Technologies
PhysX on GeForce Will Bring Amazing Physics Dynamics to Millions of Gamers

SANTA CLARA, CA — FEBRUARY 4, 2008—NVIDIA (Nasdaq: NVDA), the world leader in visual computing technologies and the inventor of the GPU, today announced that it has signed a definitive agreement to acquire AGEIA Technologies, Inc., the industry leader in gaming physics technology. AGEIA's PhysX software is widely adopted with more than 140 PhysX-based games shipping or in development on Sony Playstation3, Microsoft XBOX 360, Nintendo Wii and Gaming PCs. AGEIA physics software is pervasive with over 10,000 registered and active users of the PhysX SDK.

'The AGEIA team is world class, and is passionate about the same thing we are—creating the most amazing and captivating game experiences,' stated Jen-Hsun Huang, president and CEO of NVIDIA. 'By combining the teams that created the world's most pervasive GPU and physics engine brands, we can now bring GeForce-accelerated PhysX to hundreds of millions of gamers around the world.'

'NVIDIA is the perfect fit for us. They have the world's best parallel computing technology and are the thought leaders in GPUs and gaming. We are united by a common culture based on a passion for innovating and driving the consumer experience,' said Manju Hegde, co-founder and CEO of AGEIA.

Like graphics, physics processing is made up of millions of parallel computations. The NVIDIA GeForce 8800GT GPU, with its 112 processors, can process parallel applications up to two orders of magnitude faster than a dual or quad-core CPU.

'The computer industry is moving towards a heterogeneous computing model, combining a flexible CPU and a massively parallel processor like the GPU to perform computationally intensive applications like real-time computer graphics,' continued Mr. Huang. 'NVIDIA's CUDA technology, which is rapidly becoming the most pervasive parallel programming environment in history, broadens the parallel processing world to hundreds of applications desperate for a giant step in computational performance. Applications such as physics, computer vision, and video/image processing are enabled through CUDA and heterogeneous computing.'

AGEIA was founded in 2002 and has offices in Santa Clara, CA; St. Louis, MO; Zurich, Switzerland; and Beijing, China."
Quelle:
http://www.nvidia.com/object/io_1202161567170.html

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